vineri, 8 aprilie 2011

cum se scrie corect...foaie verde

Foaie verde si o aluna. Mama mea sustine ca fii' mea nu se scrie corect asa. Bine dar cum, o intreb eu, sincer uimita, caci (recunosc) poate m-o fi lasat memoria in romana si oi fi setata deja pe olandeza. Caci daca am gresit gramatical sunt prima care sa recunoasca asta. Doar nu vorbim de principii aici, ci de reguli bine stabilite gramaticale. In speta...ea zice ca e ceva "anormal" la scrierea asta: fii' mea. Pai eu zic cu rationamentul meu, i-am zis si ei de altfel: fii' mea de fapt este o prescurtare a acestui grup de cuvinte: fiica mea. Ca atare, acolo unde "ca" dispare, apare ori o cratima, probabil mai "purista" gramatical, ori apostroful, cel pe care il folosesc eu si care citez:"marcheaza absenta accidentala in rostirea unor sunete" (luata explicatia de pe didactic.ro)....:)) Oricum am cautat netul pret de vreo 15 minute. Caci mi-a sadit indoiala...Eu zic ca am dreptate :)). Dar voi vedea. Cert este ca am dat peste ceva dragut: cineva sustinea pe un forum de discutii denumit haios "cafeneaua" ca "Eminescu insusi nu scria intotdeauna corect". Spor la scrieri corecte din punct de vedere gramatical ;).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu