marți, 15 februarie 2011

februarie cetos

Aseara am iesit intr-o cafenea belgiana din Zwolle. Pana si orasul, care are un zid de demarcatie cu turnuri medievale, contribuia la atmosfera de basm, aparand fantomatic din ceata ca o cetate de neatins. Localurile mici si cochete, stranse ca petalele unei flori in jurul pietii centrale, aveau la ferestre lumanari, rosii sau galbene. Dupa ce am baut un Palm (buna, foarte buna) si o cafea, ne-am plimbat pe malul apei, prin ceata atat de moale, de placuta ca un sal proaspat spalat pe care iti vine sa ti-l treci peste obraz. Am incheiat seara savurand ,pentru a cata oara oare, Doctor Zhivago. Admirand frumusetea de nedescris a Juliei Christie si a lui Omar Shariff. Puterile mele de copil al noptii si al iernii au crescut si acum ma incearca o usoara nostalgie, vine primavara. O simt in intreaga mea fiinta. Miros natura nerabdatoare sa isi deschida aripile verzi, sa se lase sarutata de soare. Duminica asta ma duc cu Freya la balet...spectacolul se cheama "a la russe" :)) (On the dnieper-Prokofiev, Serenade- Ceaikovski, Dumbarton dances-Stravinsky si Pas de deux- Ceaikosvki). Decorurile din trailer arata ca un parc primavara cu copaci din bezea infloriti :)), asa de dulce mi se pare...oricum proaspat, visator si simplu ca un vis de primavara. Preambulul nostru la primavara care va picta culori in toata Olanda ca intr-o carte postala kitsch :) in care se inghesuie toate florile, de la zambile la lalele. Dar pe care o privesti vesnic indragostit de primavara, de nou, de viata. Februarie cetos e cald. Pomii au muguri bombati. Pasarile vizitatoare din curtea mea fac o galagie de nedescris :)...se cearta sau doar se cauta guralive unele pe altele. Mi-e dor de duca :).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu